Saturday, December 26, 2009

Pengislaman 5 sekeluarga

Pada 26/12/2009 aku mendapat berita bahawa sahabat aku diminta oleh seorang sahabat yang berada di KL supaya membantu unutk mengislamkan 5 sekeluarga di Tamparuli. Aku merasa terpanggil untuk bersama-sama dengan beliau dan seorang lagi sahabat. Inilah sumbangan kecil yang boleh aku berikan. Pada jam 10am kami memulakan perjalanan drpd KK dengan menaiki kenderaan Navara sahabat kami. singgah sebentar di Tuaran untuk minum pagi kemudian dalam jam 10.45am kami terus ke lokasi tempat pengislaman akan dibuat. Boleh tahan juga jalan unutk kesana, alhamdulillah kami menukar hasrat menggunakan saga kepada navara, kalau tidak sukar juga kami nak melalui jalan dikampung tersebut.

Selesai upacara pengislaman dan menikmati jamuan yang disediakan oleh saudara kepada saudara-saudara baru yang baru sahaja memeluk Islam itu kami pun meminta diri untuk pulang.
Aku berharap mereka akan istiqamah dengan Islam dan mempelajari Islam. Kami akan berusaha membantu membangunkan rohani dan jasmani saudara-saudara baru di Kg tersebut.


Sekian dulu

No comments: