Tuesday, April 18, 2006

17 April hari sedih keluarga ku

17 April 2006, aku bangun pagi untuk solat subuhjam 5 pagi waktu UK, dengar message masuk ke telefon bimbitku. bila dibuka, sms drpd kakak aku itu meminta aku menelefon dia segera. Hati aku berdebar-debar, kerana ini kali pertama kakakku minta aku call segera. Dalam hati aku terdetik mesti ada kecemasan. Apabila aku menelofon kakakku dia dengan sedih memaklumkan kepada aku bahawa adik bongsuku Jefri telah kembali ke rahmatullah di KL (rumahnya) akibat sakit kerana disantau. Aku cuba menahan sebak tetapi air mata meleleh dipipiku. Dia seorang adik yang baik dan rapat denganku. Apa boleh buat Allah lebih menyayangi dia. 18 April aku dimaklumkan oleh kakak bahawa jenazah adikku dalam perjalanan ke Perlis dan akan dikebumikan tanah perkuburan dimana bonda tercinta disemadikan 26 tahun yg lalu.

Selesai sudah segala urusan, Ya Allah cucurilah rahmatmu kepada roh adikku dan tempatkan dia bersama dengan orang yg soleh. Al-Fatihah.

No comments: