Saturday, June 25, 2005

Respons Kepada Anuar Musa

Petikan drpd http://kelatedaily.2ya.com/

annuarmusa.com MBkelate2008 ANNUAR MUSA: PAS TERLALU KECIL DAN TIDAK SIGNIFIKAN
Kiriman pada Tuesday, June 21 @ 10:27:03 MYT oleh avicenna


Orang akan tanya orang nak gunakan PAS untuk apa? Nak guna PAS masuk syurga? Mungkin tahun 1960 orang percaya, tahun 2005 orang tak percaya. Jadi orang nak pertahankan PAS untuk apa? Nak pertahankan PAS kerana nak membentuk sebuah negara Islam? Bila orang tengok Umno lebih mempamerkan negara Islam yang lebih berjaya orang akan tolak PAS. Apalagi bila diberi kepercayaan jaga Kelantan pun tak boleh jaga, macam mana orang nak percaya dia boleh jaga Malaysia.

Benarkah Umno mempamirkan Negara Islam yang lebih berjaya? Naib Presiden PAS Husam Musa ketika berucapa dalam majlis munaqasyah ucapan dasar Presiden PAS di Kapar, Selangor baru-baru ini berkata antara lain:

10 prinsip Islam Hadhari yang dianuti Umno itu langsung tidak menyentuh aspek perlaksanaan syariat Islam.

Kalau namanya Negara Islam tetapi tiada roh dan jiwa Islam maka selagi itulah untuk pengetahuan Annuar PAS akan terus diperlukan.

Dalam keghairahannya menyerang PAS Annuar seolah-olah hilang pertimbangan kewarasan apabila menuntut agar dasar dan pronsip perjuangan PAS diubah terlebih dahulu sebelum rakyat dapat menerima PAS. Beliau berkata:

=====================================================================

Membaca kenyataan diatas menambahkan lagi kayakinan saya bahawa perjuangan yang dibawa oleh Pas adalah benar, apabila musuh politik memberikan perhatian kepada apa yang berlaku dalam Pas maka ini menunjukkan bahawa mereka sebearnya gundah gulana dengan perubahan yang berlaku alam Pas akan membawa kesan buruk kepada mereka. Ayuh para perjuangan Islam, jangan menoleh kebelakang lagi gerakka jentera parti dengan penuh tersusun dan sistematik serta wala' kepada pimpinan tidak kira siapa mereka selagi iana tida bercanggah dengan Islam. Yakin lah kita membawa prodok yang sangat agung dan tiada kecacatan, cuma para ahli Pas mesti bijak memikirka cara untuk menyampaikan maklumat megeai produk tersebut. Saya yakin jika kebebasan media di Malaysa sama seperti yang diamalkan di Barat maka maklumat dapat disampaikan dengan lebih luas dan cepat kepada rakyat. Malangnya BN yang ditunjangi UMNO yang sememangnya sudah lemah, bak kata Tun Ghaffar," UMNO adalah gajah berkaki plastik". Mereka menjerit mengatakan bahawa mereka amalkan demokrasi sedangkan banyak ciri demokrasi telah mereka cabuli. Yakin lah bahawa BN akan membiar keadaan yang ada dalam demokrasi Malaysia kerana ianya akan memberi kelebihan kepada mereka untuk terus memerintah negara ini dan mengaut segala kekayaan untuk segelintir mereka. Kepada ahli-ahli bawahan UMNO fikirkansemula sokongan dan dokongan kamu kepada UMNO, sudahlah habuan dunia tak seberapa azab akhirat bakal menunggu kerana kamu bersama menyokong pemimpin yang menjadikan Islam sebagai topeng bagi menipu rakyat supaa menyokong mereka. Tak perlu pergi jauh, lihat kepada kepada PM sendiri, dengankelulusan dalam bidang agama sewajarnya dia mampu menyurh isterinya menutup aurat, jika isteri sendiri pun tak mampu disuruh menutup aurat apakah orang ini boleh kita harapkan untuk menjadikan Islam sebagai dasar pemerintahan. Sama macam Anuar Musa kata kepada Pas, " Jaga Kelantan pun tak mampu, nak jaga Malaysia. Kepada Anuar Musa, suka saya menyatakan bahawa, kerajaan kelantan memang tak mampu membazirkan wang rakyat apatah lagi nak menggelapkan wang yang sepatut digunakan untuk membela rakyat termiskin. Kalau kamu nak lihat kerajaan Kelantan mampu atau tidak, jangan lakukan diskriminasi kepada Kelantan, berikan apa yang berhak diperolehi oleh sebuah kerajaan mengikut lunas-lunas demokrasi yang kamu laung-laungkan. Sebagai contoh, melewatkan pembayaran geran perkapita kepada kerajaan negeri, mengenakan bunga kepada negeri yang diperintah oleh Pas. Tak kan ini amalan demokrasi YB Anuar Musa? Insaflah wahai Anuar Musa kalau kamu boleh berada diluar negara ketika rakyat bertarung dengan maut dan berada dalam kesusahan akibat bencana alam, lebih baik YB tak usah sibuk-sibuk mengkritik Pas, jika nak kritik berilah kritikan membina dan bila bercakap degan orang yang lebih tua hormatlah sikit, jangan sombong sagat YB, akhirnya ke kubur juga kita.

No comments: